ellaiamsterdam.blogg.se

Hej! Ella heter jag, och hösten 2015 flyttar jag till Amsterdam för att påbörja en kandidatutbildning i klassisk kontrabas på Conservatorium van Amsterdam! Det är en dröm att få gå där, och Amsterdam är världens bästa stad! I denna blogg är ni välkomna att följa mig på mina äventyr i landet av kanaler, cyklar, tulpaner, ost och knäppt språk. Välkomna!

Det går undan

Publicerad 2016-04-06 23:20:12 i Allmänt,

HEJ! Long time no see. Vad kul att det fortfarande är folk som går in och läser här! Ska försöka bli bättre med uppdatering, men kan inte lova något... Mitt liv är ju ganska mycket likadant hela tiden, dvs en kamp för att hinna med övning, skola, städning, tvätt, disk, mathandling och vara lite social också. Menmen!
Jag hade 4 dagar ledigt över påsk och då kom min käraste hit. <3
Vi var på tulpan-självplock och det var påskrea, €2 för 10 stycken.
En dag så packade vi en ryggsäck full med picknick och cyklade en tur i området norr om Amsterdam (väldigt nästa där jag bor!). Fina gröna slätter, och platt och cykelvänligt förstås.
Så provaxde vi snygga glasögon i second- handaffärer också. I övrigt tog vi det mest lugnt, åt god mat, kollade på Sagan om ringen och hade det fint. <3

I lördags uruppförde Rick, en av mina två baslärare, en kontrabaskonsert i Concertgebouw och alltså, vilken stjärna han är. Är så glad, stolt och lyckligt lottad som får ha såna fantastiska musiker, människor och inspiratörer till lärare! (förlåt för klyscha men det är sant).
 
Den här veckan har vi exam week, och på fredag när den är över så firar jag med en helgtur till Sverige för att se min brors spela musikalhuvudroll och gå på Felix studentskiva. Så taggad!
Puss, ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela