ellaiamsterdam.blogg.se

Hej! Ella heter jag, och hösten 2015 flyttar jag till Amsterdam för att påbörja en kandidatutbildning i klassisk kontrabas på Conservatorium van Amsterdam! Det är en dröm att få gå där, och Amsterdam är världens bästa stad! I denna blogg är ni välkomna att följa mig på mina äventyr i landet av kanaler, cyklar, tulpaner, ost och knäppt språk. Välkomna!

Faje

Publicerad 2016-04-24 01:35:18 i Allmänt,

Idag har himlen fått träffa en av mina största förebilder. Kvinnan som på egen hand uppfostrat fem barn samtidigt som hon varit framgångsrik som läkare, som alltid har funnits där för sina tolv barnbarn och kommit på alla konserter, teaterföreställningar födelsedagar mm, som har rest nästan överallt i hela världen, som var så himla fin och klok och bra på så många sätt. Min älskade farmor, min Faje.
Inga ord är tillräckliga såklart, jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst om hur jag brukade lyssna på kasettband i din bil, kolla på dina guldlagningar i tänderna, gosa med rynkorna på din hals, fråga om hur det såg ut i världen när du var liten, om sommaren när du lärde mig sticka, hur fint det var på vår resa till Madeira, hur mycket du har inspirerat mig inte minst nu när jag blivit äldre och tusen andra grejer. Men faje, ikväll hade jag konsert i Eindhoven, och jag spelade för dig. Jag tror du skulle ha gillat det.
Vila i frid älskade du. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela