ellaiamsterdam.blogg.se

Hej! Ella heter jag, och hösten 2015 flyttar jag till Amsterdam för att påbörja en kandidatutbildning i klassisk kontrabas på Conservatorium van Amsterdam! Det är en dröm att få gå där, och Amsterdam är världens bästa stad! I denna blogg är ni välkomna att följa mig på mina äventyr i landet av kanaler, cyklar, tulpaner, ost och knäppt språk. Välkomna!

I wish I could stay my friend

Publicerad 2016-04-11 19:31:34 i Allmänt,


Kolla vart jag åkte i helgen! Jag hade ju tentavecka förra veckan, så på fredagen när det var slut så begav jag mig till mitt älskade hemland för tre intensiva och fantastiska dygn!
Först så hade Carro en liten födelsedags-tillställning på fredagskvällen i Enskede. En massa av mina favoritpersoner var där, däribland Frida som var såhär snygg när hon stod i trapphuset och blåste såpbubblor!
På lördagen åkte jag, mamma och pappa till Visby, som visade sig från sin bästa sida också.
Vi åt finmiddag på Bolaget, en superfin resuatrang i ett fd (sjukt snyggt!) systembolag,
... Och sen gjorde vi det vi åkt dit för, nämligen att se min bästa brorsa Ville spela huvudrollen i Spelmannen på taket, uppsatt av Gotlands Musikalkompani på Visby Strand! Alltså, ord kan faktiskt inte beskriva hur BRA det var! Är så himla imponerad, rörd och STOLT över Ville och alla hans musikalkompanjoner, musiknumrerna, dansscenerna, skådespelarinsatserna och så vidare! Stackars er som missade det, men ni får fler chanser att se min bror på scener framöver, tro mig. <3
Sedan efter en natt hos min kära gudmor i Gnisvärd så åkte vi tillbaka till hufvudstaden igen. Alltså att det här är utsikten från vår balkong?? Har fortfarande inte fattat det riktigt.
På söndag kväll (igår alltså) hann jag även med att gå på Felix studentskiva med tema framtid/science fiction. Felix var Caesar Flickermann från Hungerspelen och vi båda var fett snygga.
Sen fick jag gå upp 05.30 imorse för att pallra mig iväg till flyget hem. Bästa grejen med sträckan Amsterdam-Stockholm är att för mig är båda riktningarna att åka hem <3 Jag fick med mig lite favoritgrejer från Sverige också, grejer jag kan gå och sakna såsom tunnbröd, svenskt kaffe, lakrits och lösgodis. <3

Och som om inte denna helg skulle vara fantastisk nog så är det även så att jag inte har några lektioner nu utan under de kommande vecka ska få spela orkester med dessa mysiga personer (Pierre-Antoine, Claudia och Clea, mina kontrabas-co-years) och en massa andra duktiga från skolan! Hur välsignad får en vara i livet egentligen??? Är så otroligt glad och tacksam för allt fint jag får uppleva i mitt liv. Den här helgen kommer hålla mitt hjärta varmt ett bra tag till <3 Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela