ellaiamsterdam.blogg.se

Hej! Ella heter jag, och hösten 2015 flyttar jag till Amsterdam för att påbörja en kandidatutbildning i klassisk kontrabas på Conservatorium van Amsterdam! Det är en dröm att få gå där, och Amsterdam är världens bästa stad! I denna blogg är ni välkomna att följa mig på mina äventyr i landet av kanaler, cyklar, tulpaner, ost och knäppt språk. Välkomna!

De Tiende van Tijl

Publicerad 2016-02-14 14:57:08 i Allmänt,

När jag var liten så var min högsta dröm att få vara med i TV. Gärna i något coolt program som Småstjärnorna eller Lilla Melodifestivalen, eller Söndagsöppet (kommer ni ihåg det??). Det var i alla fall typ det absolut coolaste jag kunde tänka mig. Och gissa vad! Igår hände det! Igår var 19,5-åriga jag i en studio och spelade in för Nederländsk riks-TV! 5-åriga jag hade svimmat av stolthet.
Det här var alltså programmet, de Tiende van Tijl. Som jag har förstått det så är det ett program om klassisk musik där Tijl (programledaren) berättar om klassisk musik på ett pedagogiskt sätt och sedan visar upp exempel ur den klassiska repertoaren.
Igår spelades säsongavslutningen av säsong 5 in och denna gång med live-orkester bestående av musiker från NJO, däribland jag!


Här är vi! Den 10 mars kommer detta sändas och förhoppningsvis gå att hitta online, så då kan ni kolla om ni vill se mig och mina kollegor spela musik av Berlioz, Tjajkovskij, Beethoven mm. Eller bara om ni vill se mig sitta studiosminkad och låtsas förstå programledarens skämt på nederländska, haha!
 
Det var det jag hade att berätta, glad alla hjärtans dag på er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela