ellaiamsterdam.blogg.se

Hej! Ella heter jag, och hösten 2015 flyttar jag till Amsterdam för att påbörja en kandidatutbildning i klassisk kontrabas på Conservatorium van Amsterdam! Det är en dröm att få gå där, och Amsterdam är världens bästa stad! I denna blogg är ni välkomna att följa mig på mina äventyr i landet av kanaler, cyklar, tulpaner, ost och knäppt språk. Välkomna!

det är februari och inte ens kallt

Publicerad 2016-02-20 22:52:00 i Allmänt,


Hej! Alltså det är så mycket vårkänsla här i stan nu <3 Har säkert visat denna utsikt från åttonde våningen på skolan hur många gånger som helst nu, men sen är den ju helt oslagbar också.
I söndags var det alla hjärtans dag, vilket är en dag när en (som alla andra dagar) ska visa kärlek och uppskattning till dom en tycker om. Själv så firade jag med att äta sushi med min kära lägenhetskamrat (? som rumskamrat fast vi bor i separata rum) och det var fint.
I övrigt så har jag mest bara övat den här veckan. På måndag har vi technical exam, när vi inför en jury ska spela upp en etyd, en sats ur en Bach-svit och fem orkesterutdrag och sen betygsättas på hur mycket vi utvecklats sedan i höstas. Med andra ord, en ganska stor och viktig grej. Längtar så tills det är över, för veckan efter det är det lov och då får jag åka hem till Stockholm!! <3
 
Tycker väldigt mycket om den här sista bilden förresten, den är från repet innan vår NJO-konsert i Rotterdam och jag spelar på en femsträngad bas. Det enda problemet är min stråkhand?? Vad gör jag ens, det ser ut som att jag håller på att tappa stråken typ? Aja.
 
Vi hörs snart igen, puss och kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela