ellaiamsterdam.blogg.se

Hej! Ella heter jag, och hösten 2015 flyttar jag till Amsterdam för att påbörja en kandidatutbildning i klassisk kontrabas på Conservatorium van Amsterdam! Det är en dröm att få gå där, och Amsterdam är världens bästa stad! I denna blogg är ni välkomna att följa mig på mina äventyr i landet av kanaler, cyklar, tulpaner, ost och knäppt språk. Välkomna!

Ja

Publicerad 2016-06-01 23:11:00 i Allmänt,

Hej på er. Jag var ju i Stockholm härom veckan som sagt! Det var en fin men sorglig vecka men en fantastiskt fin begravning och så fick jag träffa en massa fina vänner och släktingar. Är av lite olika anledningar ledsen nu, men får verkligen det finaste stödet tänkbart. <3 verkligen, jag har så mycket bra personer i mitt liv och är så tacksam för det.
I helgen till exempel, så frågade den här tjejen (Anna Sophia)s farföräldrar (även kända som mina hyresvärdar) om jag ville följa med till deras landställe utanför Ommen i östra Nederländerna. Där kunde man åka gräsklippare! Eller ja, vissa i alla fall...
Andra, som jag, fick läsa i solen, äta jordgubbar, lyssna på klassisk musik,
ta promenader/cykelturer till den lokala bondgården,
hälsa på kor, hästar och kycklingar. Sen så fick jag gosa med Anna Sophia, lyssna på fågelkvitter och bara ha det så himla fint och fridfullt. Jag behövde det här, det var så bra för mig. Det kanske inte blir så mycket inlägg nu den kommande tiden, för inte bara så är jag ledsen, jag har även två exameninationsveckor level impossible framför mig som jag ska klara av. Aja, vi hörs när vi hörs! Kram, ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela