ellaiamsterdam.blogg.se

Hej! Ella heter jag, och hösten 2015 flyttar jag till Amsterdam för att påbörja en kandidatutbildning i klassisk kontrabas på Conservatorium van Amsterdam! Det är en dröm att få gå där, och Amsterdam är världens bästa stad! I denna blogg är ni välkomna att följa mig på mina äventyr i landet av kanaler, cyklar, tulpaner, ost och knäppt språk. Välkomna!

Tankar en kväll kl 22.47

Publicerad 2016-06-10 22:47:00 i Allmänt,


Hej bloggen! Här är jag från förra helgen när jag var studentnostaglisk och provade min studentklänning, gillar den så mycket! Tänk att det bara var ett år sedan jag sprang ut, det känns helt sjukt avlägset. Men när jag ser bilder på de som springer ut nu så minns jag eufori-känslan så himla väl och åh vad jag är glad åt alla som får uppleva den nu i dagarna <3
 
Annars då? Jovars, här sitter jag i mitt rum och är nervös. Jag är nervös för att imorgon vid sisådär klockan 12 så har jag spelat på mitt årsprov i kontrabas, det provet som avgör om jag får vara kvar på skolan nästa år eller inte. Det är med andra ord ett ganska viktigt prov och jag vill verkligen bara gå upp på scenen, spela brallorna av juryn och visa hur sjukt mycket jag har lärt mig i år! Hm, vi får se hur det går med det...
 
Har haft en massa andra exams den här veckan också, nu senast ett prov i harmonilära tidigare idag när en fick provet, ett eget rum med piano och 3 timmar (!) på sig att skriva fyrstämmig sats, modulera osv. Det var intensivt men jag tror det gick bra! Nu måste det bara gå bra på den här basexamen också, sen är jag nästannästan i mål med allt! Den 20 juni kommer jag till Sverige och blir kvar till någon gång in i augusti. <3
 
Okej, nu måste jag sova. Håll tummarna för mig imorgon! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela