ellaiamsterdam.blogg.se

Hej! Ella heter jag, och hösten 2015 flyttar jag till Amsterdam för att påbörja en kandidatutbildning i klassisk kontrabas på Conservatorium van Amsterdam! Det är en dröm att få gå där, och Amsterdam är världens bästa stad! I denna blogg är ni välkomna att följa mig på mina äventyr i landet av kanaler, cyklar, tulpaner, ost och knäppt språk. Välkomna!

3 bästa

Publicerad 2016-05-05 12:23:00 i Allmänt,

Hej på er!
Kände att det var länge sen jag gjorde en lista, och så hittade jag en på Alicias blogg som jag tyckte var fin.
 
3 bästa dofterna
- Felix lukt. Vet att det låter klyschigt men alltså att få krama honom efter att inte ha setts på länge och känna lukten av hemma, trygghet och honom är så sjukt fint. <3
- Nyklippt gräsmatta. Det är ju sommaren luktifierad (?) och sommar är ju det bästa jag vet.
- Den salta, tångiga lukten av västkusthav.
3 bästa smakerna 
- Första klunken cappucino. Har på riktigt blivit tårögd flera gånger (haha) när jag gått och längtat efter att få dricka en kopp gott kaffe och sen får den där skummiga, fantastiska första klunken.
- Svenska jordgubbar i juni. Jag säger bara det.
- Nybakat, fortfarande varmt bröd med smör som smälter.
 
3 bästa ljuden
- Ljudet av en brasa. Blir så lugn.
- Ljudet av en kontrabas (men jaa jag är en klyscha).
- Mina bästa vänners skratt. Finns det något finare eller??
3 bästa känslorna
- Att komma hem sent på kvällen och veta att en har god färdiglagad mat hemma i kylen (alternativt att någon är hemma och har lagat mat till en men vi måste ju vara realistiska) så en bara kan sätta sig på soffan, äta och njuta.
- Känslan efter en springtur eller ett träningspass på Friskis. Alltså jag saknar friskis så mycket! Måste försöka skaffa någon gymprenumeration här. När en är helt slut och alldeles endorfinrusig efter ett nice träningspass slår det mesta.
- På scenen, under en konsert, när en spelar något helt fantastiskt stycke med full symfoniorkester och det faktiskt känns som att där och då skulle livet inte kunna vara mer fulländat. Där och då blir varenda minut i övningsrummet värt det, allt slit betalar sig och alla tvivel försvinner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela