ellaiamsterdam.blogg.se

Hej! Ella heter jag, och hösten 2015 flyttar jag till Amsterdam för att påbörja en kandidatutbildning i klassisk kontrabas på Conservatorium van Amsterdam! Det är en dröm att få gå där, och Amsterdam är världens bästa stad! I denna blogg är ni välkomna att följa mig på mina äventyr i landet av kanaler, cyklar, tulpaner, ost och knäppt språk. Välkomna!

Första halvan av maj

Publicerad 2016-05-12 23:37:12 i Allmänt,


Hej hörrni. Vad knäppa de senaste veckorna har varit för min del alltså. Fyllda med sorg, stress, och deadlines men också stunder så bedårande vackra och fina att det känns som att livet knappt kan bli bättre just då. 1a maj kom med sol och sommarvärme och så har det varit sedan dess, helt underbart <3 Såå, här är lite grejer jag har haft för mig.
Har haft ett så himla fint stöd av mina fina vänner, till exempel dessa två guldklimpar <3 Clea och Claudia.
Och så kom pappa och häldase på under valborgshelgen!
Det blev äventyr såsom hatt-cykling, 3D-musikal (!!!), kanalbåttur och van Gogh-muséet. 
I söndags fick jag äran att spela med dessa personer igen!
Joel, Daniel och Daumantas, i vår tangokvartett! Vi rockade.
Och idag på min baslektion så sa min lärare att jag borde ta lite ledigt från basen ett tag, det har varit så intensivt nu och jag behöver ladda om inför slutexaminationerna. Så det är just vad jag ska göra. Idag efter skolan så cyklade jag förbi mataffären, köpte jordgubbar och satte mig sedan på gräset i en 25-gradig Vondelpark. Sjukt vad nice det var! Och på lördag åker jag hem till Stockholm för begraving, familj och vänner. Det blir fint <3 puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela