ellaiamsterdam.blogg.se

Hej! Ella heter jag, och hösten 2015 flyttar jag till Amsterdam för att påbörja en kandidatutbildning i klassisk kontrabas på Conservatorium van Amsterdam! Det är en dröm att få gå där, och Amsterdam är världens bästa stad! I denna blogg är ni välkomna att följa mig på mina äventyr i landet av kanaler, cyklar, tulpaner, ost och knäppt språk. Välkomna!

November

Publicerad 2016-11-20 23:09:00 i Allmänt,

Hej gullisar,

Det är november och alla ni som känner mig vet väl att det är min sämsta månad på året ungefär. Alltså tyvärr, jag önskar jag kunde vara en sån som kryper ihop med en stickad halsduk och en kopp te och typ *myser* sig igenom hösten, men äe för mig är det kämpigt faktiskt. När dagsljuset försvinner och ersätts av mörker, kyla och regn så gör jag vad jag kan för att hålla lågan uppe, med att titta på Harry Potter, lyssna på julmusik, hänga en massa med kompisar, öva, gå på konserter osv.

 

Har hängt massa med Eira. Fikat, trimmat snagg, köpt fantastiska pälsjackor på second hand och andra viktiga grejer.

 Det var halloween och vi var Kiss-bandet. SÅ coola! Trivdes väldigt bra som rockstjärna måste jag säga.
 

Hedvig och hennes kille William var här en sväng också! Vi myste, hängde på diverse favoritställen (såsom all you can eat-sushibuffén på Mojo) och hade det fint.

 

Jag skrev ett arbete i musikhistoria om Mozarts 39e symfoni. Nu när terminen börjar närma sig sitt slut närmar sig mer och mer slutarbeten heehe.

 

Och så har jag ju gjort auditions! Två stycken faktiskt, för ungdomsorkestrarna EUYO och GMJO. Det gick bättre än väntat faktiskt! Så skönt att äntligen känna att det här med kontrabassektion faktiskt leder någonstans, att övningen ger resultat. Väntar mig inte att komma in i någon av orkestrarna dock, men ja vi får se.

Så ja, det är väl ungefär så jag har klarat mig igenom de 20 första dagarna av november!

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2016-11-22 20:14:44

och på söndag är det första advent och snart är det jul!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela