ellaiamsterdam.blogg.se

Hej! Ella heter jag, och hösten 2015 flyttar jag till Amsterdam för att påbörja en kandidatutbildning i klassisk kontrabas på Conservatorium van Amsterdam! Det är en dröm att få gå där, och Amsterdam är världens bästa stad! I denna blogg är ni välkomna att följa mig på mina äventyr i landet av kanaler, cyklar, tulpaner, ost och knäppt språk. Välkomna!

Vi kommer minnas allt i färg efteråt

Publicerad 2016-09-01 09:24:00 i Allmänt,

Hej blogi!
 
Wow, det var över 2 månader sedan sist. Jag kände att liksom, bloggen heter ju ellaiamsterdam, så därför kändes det onödigt att blogga när jag faktiskt inte var i Amsterdam. Men! Nu är jag tillbaka och nu kör vi! Skolan börjar igen på måndag.
 
Och alltså, vilken sommar det har varit. Sex veckor Sverige (varav 1,5 i Strömstad och resten Stockholm), tre veckor på turné med NJO, Nederländska nationella ungdomsorketsren. Innan jag börjar med att visa några höjdpunkter från sommaren så måste jag bara få vara lite cheesy och säga hur enormt tacksam jag är för den här sommaren, hur FANTASTISKT tursam jag är som får ha så fantastiska människor i mitt liv som jag har så roligt med. Verkligen, den här sommaren har varit som en efterrätt som aldrig tar slut, med rolig grej efter rolig grej. Så, tack hörrni <3
 
Strömstad var sol, blåst, räkor, familj och mys.
I stockholm så jobbade jag tre veckor på Gläntans Dagverksamhet, en verksamhet där äldre människor som vanligtvis är ensamma i sina hem får komma under dagtid för att få komma ut och göra sociala aktiviteter. Så himla fin och viktig grej! Jag lärde mig så mycket av det. Alla var så fina <3
Jag slutade jobbet 14.30 varje dag vilket jag tycker alla jobb borde. Självklart tog jag tillfället i akt att göra så mycket roliga saker som jag bara kunde! T ex här när jag gick på Yaoyi Kusama-utställningen på Moderna. Så fin!
Och jag har hängt SÅ mycket på stranden! Gått ut utanför porten och tagit ett dopp efter jobbet (alltså jag vet, lyxen är enorm!), hängt i solen dagar i sträck, simmat, skrattat, läst Harry Potter (!!!), catchat up med diverse kompisar osv.
Hängt på balkongen i kvällssol med den finaste familj jag vet <3 (Ville jag saknar dig!)
Har varit på diverse festligheter med min partner in crime.
Allt som allt: Tack Stockholm, tack Sverige, älskar dig något enormt <3
Nu blev det här så långt, så jag tar och berättar vidare om NJO en annan gång. Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela